Pokemon Go показва защо бъдещето е в добавената реалност

27 юли 2016 18:10, прочетено 3639
1
Pokemon Go показва защо бъдещето е в добавената реалност

Технологиите за добавена реалност съществуват от години, но едва през 2016 те излязоха на преден план и започнаха да се използват от милиони. За това има причина и тя се нарича Pokemon Go. Масовата истерия по игра, в която мнозина не виждат никакъв смисъл, доказва за пореден път, че за да успее една технология да достигне до масите, тя има нужда от т.нар. killer устройство или приложение – нещо, което по най-добрия начин да покаже на какво е способна. Преди 9 години iPhone се оказа това устройството за пазара на смартфони, което промени начина, по който използваме мобилните устройства, и ни откъсна от тъмните векове на резистивните дисплеи и обърканите потребителски интерфейси, а приложението на Niantic има всички шансове да направи това за добавената реалност.

Не че идеята е нова – играта Ingress на Niantic съществува от години и се играе от хиляди хора по света, но беше нужно концепцията да се комбинира с популярен, макар и позабравен франчайз, за да успее за броени дни да се превърне в глобален феномен. Освен това вече е достигната критичната маса от мобилни устройства с достатъчно добри хардуерни възможности и успехът на Pokemon Go е изключително добра новина за всички, които гледат на добавената реалност като на следващия технологичен пробив. Когато преди Google представи очилата Glass, те бяха възприети като ексцентрична и ненужна джаджа и въпреки краткото съществуване на проекта компанията успя да събере ценен опит, който доведе до появата на Project Tango.

Тази разработка на Google разчита на камери, сензори и сложни алгоритми, за да може да определи прецизно позицията на устройството в пространството, което прави възможни нови потребителски преживявания като навигация на закрито, отчитане на физически размери, разпознаване на обекти и показване на допълнителна информация за тях, добавяне на предмети в добавена реалност и т.н. Успехът на технологията зависи от наличието на такива killer приложения каквото е Pokemon Go, а истерията по него дойде в съвсем подходящ момент за Lenovo. Компанията се кани да започне продажбите на първия потребителски смартфон с технологията Tango и през последните месеци в партньорство с Google се опита да стимулира с милиони долари разработчиците, за да създадат интересни проекти, които да се възползват от технологията.

Добавената реалност определено има шансове да бъде е по-масова от виртуалната, тъй като не изисква откъсването от околния свят, стимулира физическата активност, може да се използва навсякъде и не изисква голяма инвестиция от страна на потребителите – Pokemon Go например може да се играе с повечето от съществуващите смартфони, а Lenovo Phab 2 Pro с по-авангардната технология на Tango ще се продава на цена под 1000 лв.  Microsoft също работи в тази посока с очилата HoloLens, но те са по-скоро нишов продукт с висока цена и са предназначени главно за професионалисти. С интерес очакваме и премиерата през следващите месеци на устройството за добавена реалност на мистериозния стартъп Magic Leap, който обещава още по-реалистични изображения, които се проектират директно върху зеницата.

Може да ви е интересно и това:
iFixit с интересни разкрития за Pixel 3 XL |  Lenovo подготвя сгъваем таблет |  Google отдели Chrome и Google Search от Android в ЕС |  Google тества нова функция в браузера Chrome |  Камерата на Google Pixel ще поддържа външни микрофони | 

Тагове: tango. pokemon go |  Lenovo |  Google |  Microsoft |  tiantic |  ingress |  glass |  hololens |  magic leap |  phab 2 pro | 

Коментари: 1 | Твоят коментар  | Всички коментари

Автор: PoceH_BS , 27 юли 2016 20:37 Отговор

Някой е използвал нещо "качественно" за да напише тази "статия"...