Ето проектите, които раждат iPhone

11 януари 2017 12:39, прочетено 4765
0
Ето проектите, които раждат iPhone

Преди дни Apple отбеляза десетата годишнина от представянето на iPhone, но както може да се предположи разработката на проекта е започнала месеци преди това. Благодарение на сайта Sonny Dickson вече можем да хвърлим поглед към първите прототипи на смартфона с име P1 и P2, които са били разработвани от два конкуриращи се екипа в Apple. Първият е бил под ръководството на Тони Фадел, който стои зад iPod, а вторият се е управлявал от Скот Форстал, който преди това е партнирал на Стив Джобс в създадената от него компания NeXT. В крайна сметка именно P2 достига до пазара като iPhone.

Както посочват от сайта, прототипите с означение Р са първата стъпка в разработката на всеки нов продукт на Apple. Устройствата рядко излизат извън офисите на компанията и са изключително трудни за откриване, защото представляват съвсем ранни макети на планираните джаджи и в процеса на разработка преминават през стотици малки промени. Показаните на снимките прототипи са с пластмасови дисплеи, недовършени централни бутони, грубо обработени материали и т.н. По-важна в случая е операционната система.

Проектът на Тони Фадел залага на интерфейса на iPod, който е пренесен в устройство със сензорен дисплей с идеята, че популярността на iPod по това време ще помогне на потребителите лесно да свикнат с него. В същото време P2 разчита на отделни сензорни бутони за взаимодействие с телефона, но на практика и двата прототипа са базирани на платформа с кодовото име Acorn OS. Различният подход на двата екипа води и до разлика в скоростта на първоначалното зареждане – P1 зарежда бързо, защото ползва олекотен софтуер, а на P2, който зарежда реална ОС, му е нужно повече време. Именно той успява да спечели одобрението на Стив Джобс и се появява в iPhone.

Източник: Sonny Dickson

Ново

В интервю за The Verge Тони Фадел разкрива, че това описание няма много общо с реалността и в Apple е имало конкурентни идеи, но не и екипи. Според него в процеса на разработка е имало 16-17 различни концепции и видеото показва само две от тях, които по-късно някой е портнал върху реален хардуер, защото не е имало хардуерни прототипи и всичко се е създавало в Mac чрез приложението Director.

Може да ви е интересно и това:
Apple премахва стотици хиляди приложения от App Store |  Партньор на Apple потвърди, че новите модели iPhone ще имат безжично зареждане |  Google може би разработва собствени чипове за мобилни устройства |  Qualcomm може да избере TSMC за производство на 7nm чипове |  Huawei твърди, че е изпреварила Apple по продажби на смартфони | 

Тагове: Apple |  iPhone | 

Коментари: 0 | Твоят коментар